الأربعاء، 21 مايو 2008

انا كنت وعدت بانى هعمل برتى صغير بمناسبه عيد ميلادى على المدونه
والحفله دى هى عباره عن موقف من خيالى
بين تيمون (اللى هى ندى صاحبه مدونه ترقيعووو) و بومبه (اللى هو انا صاحبه مدونه فناكيش البنات)
اسيبكم مع احتفاليتى بعيد ميلادى
مش عارف
مالك بس يا صحبى
اهدى كده وقولى فى ايه
خلاص يا تيمون كمان خمس سنين هيكون عندى ربع قرن يعنى انا با عندى عشرين سنه
عارف با يعنى ايه عشرين سنه ايوه يابنى ربع قرن
قولى ياتيمون هما عشرين سنه دول اد ايه

مش عارف بس متهيالى هما كتير
وانا اعد اقول بردو هو انا ليه حاسس انى بقالى كتير عايش
يظهر انى خلاص عجزت يا تيمون وخلاص قربت اموت

لا يابنى عشرين سنه دول يعنى انت لسه شباب
انت ليه مكبر الموضوع كده يا صحبى
مش عارف بس انا حاسس ان عشرين سنه عدت من عمرى وانا مش عملت حاجه
يظهر ان حياتى مش ليها قيمه
مش تقول كده يا صديقى الصدوق انت ليك قيمه كبيره اوى
كفايه انى صحبك

بجد يا تيمون انا ليه قيمه
مرسيى يا تيمون انت دايما تحاول تسعدنى بس انا بردو
خايف
هيقولى خايف خايف من ايه بس يا بومبه
خايف العشرين سنه الجايه يعدو كده زى العشرين سنه دول
وخايف اكتر انى اموت من غير ما اعمل حاجه اقابل بيها ربنا
او اسيب بصمه فى الدنيا الناس تفتكرنى بيها
متخفش با يا بومبه وبطل غبا وان شاء الله العشرين سنه الجايه
تعمل اللى انت عايزه وتسيب البصمه اللى انت بتقول عليها دى
بومبه!!

هو يعنى ايه بصمه؟!!

بصمه بصمه دى مش عارف بس انا سمعتهم بيقولو كده
قولت اقول زيهم بس تقريبا هى حاجه مهمه
بومبه انت عنيك مدمعه ولا ايه مالك يابنى قلبتها غم ليه كده
اصلى زمان كنت فاكر الحياه وردى عن كده
بس طلعت فسدقى وانا مش بحب اللون ده
متزعلشى يا صحبى مش كل حاجه بنتخيلها بتطلع صح وبعدين كلها اللوان
قوم با وبطل هبل
ويلا روح جبلنا تورتت خنافس
علشان نحتفل بعيد ميلادك

كل سنه وانت طيب يا صحبى وعقبال الف سنه

هناك 3 تعليقات:

عمك ياض يقول...

كل سنة وحضرتك طيبة

بوست جديدة متميزة من حضرتك لا يعيبها سوا ان صيغة الخطاب المنشرة بين البنات الايام دي بتكون بشكل ذكوري.. عامل ايه انا كويس..
يعني شايفها تنتقص من انوثة البنت كتير جدااا..
حضرتك تخيلي ولد بيقول لصاحبه انتي عامله ايه وهو يقوله مضايقه مش عارفه مالي

ومستنين البوستات الجديدة :)

الأختان:عاشقة الشهادة وعاشقة فلسطين يقول...

كل سنة وأنت طيبة أختى يارا أو بمبة زى ما تحبى ههههههههههههه


شكلك متابعة كويس جدا كرتون تيمون وبمبة لأنك كتبة التدوينة على طريقتهم

عيد ميلاد سعيد جعلك الله ممن يجعلون حياتهم لله

العاشقتان عاشقة فلسطين* وعاشقة الشهادة

محبة الرحمن يقول...

كل سنه وانت طيبه اختى

موضوع متميز ما شاء الله